Enchiladas Miastyle

Oftast när det är löning och dags att storhandla så har jag frysen och kylen full av mat som jag aldrig får använt. Jag fyller ändå på även fast det inte är så bråttom. Nu känner jag verkligen inte för att storhandla denna veckan så jag tänker rensa lite i frysen. Uttrycket "man tager vad man haver" älskar jag och de rätterna blir alltid jättelyckade!

Idag slängde jag ihop enchiladas och det blev jättegott!



400g nötfärs
8 små tortilla
1 gul paprika
1 gul lök
2 tomater
tacokrydda
1 tsk sambal oelek
2 msk tomatpuré
0,5+1 dl tacosås
1dl riven ost





Stek paprika lök tomat och köttfärs. Blanda i tacokryddan och låt puttra ihop. Blanda i tomatpuré och sambal oelek. Lägg en klick på varje bröd och rulla ihop. Lägg i en smörad form och häll över tacosås och riven ost. Grädda på 200grader i ca 10 minuter. Servera med en sallad.

Matbloggstoppen
// -->

Kommentera här: