Ett helt nytt liv för mig!

Jag berättade ju för er att jag var pch gjorde några tester för några veckor sen. Det var olika behörighetstester som jag var tvungen att göra för att jag sökt jobb som trafikledare på tåg. Det var av en slump som min kollega Lotta tipsade sista ansökningsdagen om att de sökte personal. Och jag tänkte äsch jag chansar. Vips så kom jag vidare i processen och fick göra tester hemma på datorn. Det var personlighetstest och begåvningstest tror jag det kallas. Jag klarade dem och gick vidare till en halvdag då vi träffades och gjorde sju andra olika prov där de testade bla min förmåga för logiskt tänkande. Det var helt sinnessjukt svårt men jag klarade tydligen dem testerna också galant. Nästa steg var intervju och den gick bra det kändes bekvämt och avslappnat men ändå nervöst. Jag gjorde bra ifrån mig och gick då vidare till läkarbesök. Där testade de bla min syn, hörsel, blodprov, balans, reflexer, rörlighet och drogtest. Jag klarade allting och sista steget var att prata med mina tidigare chefer. Tydligen hade de bara bra saker att säga för nu sitter jag här. Har precis sagt upp mig från Göteborgs Spårvägar. Det känns helt knäppt. Jag kommer köra spårvagn 10 dagar till i hela mitt liv. Och sen ska jag ut i vida världen på nya utmaningar. Det ska bli så himla skoj! Men det är jättetråkigt att sluta arbeta på trafikledningscentralen för väg. Jag kommer sakna alla jättemycket!

4 September börjar jag ett års utbildning varav 10 veckor kommer jag bo i Ängelholm. Läskigt men kul!

Matbloggstoppen
// -->

Kommentera här: