Det värsta jag vet är när någon ljuger för mig och är oärlig

Man måste ta vara på det viktiga i livet. Jag kan nog säga att jag inte alltid har varit så bra på det men jag blir bättre. Ju äldre man blir desto mindre tid har man över för vänner och kompisar.

Sista tiden så har jag nog blivit mer tydlig med vem jag vill ha nära in på livet. Vi blir äldre och våra intressen och mål i livet spretar lite. För mig är familjen och en hälsosam livsstil viktigast. Att försöka komma i en bra form tar tid och då är det fantastiskt om man kan slå två flugor i en smäll och umgås med vänner och familj samtidigt.

Hur jag är som kompis och vän tänker jag mycket på. Ofta känner jag att jag inte räcker till. Jag vill ha mer tid över för att kunna ha mer kvalitetstid med vänner. Jag vill vara en person som man alltid kan lita på som alltid talar sanning och håller sitt ord. Jag vill vara inspirerande och energigivande. Jag vill dela med mig av mina godsaker i livet som erfarenheter. Jag vill utstråla glädje, lycka och ärlighet. Jag vill vara en vän man alltid känner att man kan vända sig till. Jag gör mitt yttersta och förväntar mig även det tillbaka av mina vänner.

Det värsta jag vet är när någon ljuger för mig och är oärlig. Det finns aldrig någon anledning att ljuga, jag vill alltid höra sanningen annars kan det likaväl kvitta. Då vill jag inte ha dig i mitt liv. Och just detta får mig att sålla bort en hel del. Varför ska det vara så förbannat svårt att hålla sig till sanningen. Varför ska du försköna ditt liv och det som händer runt dig då känner jag ju inte ditt rätta jag. Detta har hänt mig alldeles för många gånger nu. Fina bra vänner vänder sig till mig för stöd. Jag går alltid in helhjärtat för att finnas som ett stöd och puscha i en bättre riktning. Sen när allt vänder och mitt stöd inte behövs lika mycket längre då kommer lögnerna. Varför inte fortsätta vara ärlig mot mig så att våran relation blir djupare och du har mitt stöd hela vägen ut. Istället för att försköna historien och spela att allt är bra. Jag känner mig blåst och vänder dig då ryggen. Tyvärr men jag blir sårad. Så alla mina fina vänner försök att se nyttan med ärligheten.

Som min visa mamma alltid har sagt "behandla andra som du vill bli behandlad"

 
 
 
 
 
 
 
 

Matbloggstoppen
// -->

Kommentarer:

1 Annki:

💖💕

2 Annki:

💖💕

Svar: Mamma det står misstänkt spam på dina meddelanden vad har du skrivit? Haha det syns ingenting :P
Mia-Maddikken

3 Anonym:

Mycket bra skrivet!

Svar: Tack så mycket!
Mia-Maddikken

4 Sandra ;):

Mycket bra skrivet!

Svar: Tack så mycket!
Mia-Maddikken

5 Petra:

väldigt bra skrivet

Svar: Tack!
Mia-Maddikken

Kommentera här: