Mitt slutgiltiga svar!

Nu har jag funderat och klurat färdigt över nyårsmiddagen. Om jag får bestämma och de inblandade håller med så tänker jag göra en enkel god middag som man kan förbereda i god tid och är lätt att servera. Bra för att det ska bli så trevligt och lite jobb som möjligt på självaste nyårskvällen.
 
Förrätt:
Rödbetor med fetaost
Man kokar rödbetor i saltat vatten med timjan och olivolja. Sen skalar man dem och blandar med olivolja och balsamvinäger. Salta och peppra och strö över smulad fetaost.
 
Nödlösning på förrätt:
Halloumitoast med färsk tomat.
 
Varmrätt:
Lammstek med potatisgratäng och rödvinsås.
Lammsteken kryddas med mycket salt, timjan, rosmarin, och vitlök. Och tillagas på låg värme i ugnen tills den är rosa och färdig. Skönt att göra något som sköter sig självt.
 
Efterrätt:
Apelsincheesecake
Den bakar man precis som en vanlig cheesecake fast med finrivet apelsinskal i. Jag tänker garnera den med apelsin och noblesse.

Matbloggstoppen
// -->

Kommentera här: